Gdyby Apple produkowało samochód, to prawdopodobnie byłby on jak Tesla. Wizje sprzedaży i marketingu firmy są bowiem dość podobne. Apple miało jeszcze jedną wspólną cechę z Teslą, brak oficjalnego sklepu stacjonarnego w Polsce. W zeszłym roku Tesla otworzyła mały serwis w Warszawie, a w tym roku planowane jest otworzenie, drugiego sporo większego.

Teraz trochę się to zmieniło, bowiem Tesla właśnie uruchomiła stacjonarny sklep w Polsce - czekamy na Apple. Stało się to jednocześnie z uruchomieniem polskiej wersji strony WWW oraz opublikowaniem konfiguratora i cennika w złotówkach. Tu kolejna ciekawostka, Tesla jeszcze nie przejęła domeny tesla.pl.

Opublikowany cennik jest dość korzystny, a ceny nie odbiegają od tych na innych rynkach. Najtańsza Tesla 3, czyli model Standard Range Plus kosztuje 195 490 zł, a szacowany termin dostawy to listopad. Najdroższy model X Performance to wydatek 460 490 zł. Są też opcje finansowania zakupu.

Jednocześnie z polską wersją strony i cennikiem Tesla otworzyła „salon”, który już stał się powodem do drwin. Salon to na razie tymczasowe stoisko pop-up w przyczepie, usytuowane na warszawskim Wilanowie, przy centrum handlowym Royal Wilanów. Na stoisku możemy zobaczyć model X oraz model 3, jest też możliwość sprawdzenia, jak prezentują się elementy wnętrza w różnych wersjach.

Stoisko jest tymczasowe, w finalne miejsce (pewnie będzie to właśnie centrum Royal Wilanów) salon przeniesie się za dwa miesiące. Możemy drwić z przyczepy do sprzedaży samochodów, ale należy pamiętać, że po pierwsze Tesla takie sposoby prezentacji samochodów wykorzystuje w wielu krajach, po drugie stoisko na zewnątrz, w miejscu gdzie są kawiarnie i duży ruch ludzi, przyciągnie wielu potencjalnych klientów. Zrobi to efektywniej niż zwykły salon.

W tymczasowym salonie można się już zapisywać na jazdy testowe, które rozpoczną się za dwa tygodnie. Na koniec ciekawostka - Tesle nie posiadają CarPlay.