Kilka miesięcy temu testowałem pierwszy samochód zgodny z Car Key, czyli otwierany bezpośrednio z "kluczyka", który mamy w iPhone. Było to BMW serii 3 - zapraszam do przeczytania.

Największą wadą tego rozwiązania było i w sumie jest to, że trzeba telefon przyłożyć do klamki w samochodzie, aby się otworzył, a potem do specjalnego miejsca w kabinie, aby go uruchomić. Słyszałem wtedy wiele głosów mówiących, że to przekreśla dla nich Car Key w codziennym użytkowaniu. Mam więc dobrą informację, na horyzoncie są zmiany. BMW w modelu elektrycznym iX, który pojawi się pod koniec tego roku zaprezentuje nowszą wersję Car Key, która używa chipa U1 i technologii ultraszerokopasmowej (UWB). Sprowadza się to do tego, ze już nie trzeba będzie wyciągać telefonu z kieszeni. Chip U1 mamy w iPhone'ach 11 i 12.

Pełny komunikat prasowy:

Jako jeden z pionierów stosowania smartfona jako cyfrowego kluczyka samochodowego, BMW kontynuuje prace nad rozwojem i dystrybucją BMW Digital Key z funkcjami dostępnymi już dziś dla użytkowników iPhone’ów. Producent samochodów premium opracowuje teraz wygodny i bezpieczny sposób odblokowania i uruchomienia samochodu bez konieczności wyjmowania iPhone’a ze spodni lub torebki. Nadchodzący etap rozbudowy usługi opiera się na technologii ultraszerokopasmowej (UWB), która jest zintegrowana na chipie U1 iPhone’a. Funkcja BMW Digital Key Plus zostanie wprowadzona w całkowicie elektrycznym BMW iX. Dodatkowe funkcje zawarte teraz w BMW Digital Key Plus są możliwe dzięki technologii ultraszerokopasmowej. Jest to cyfrowa technologia radiowa bliskiego zasięgu o dużej przepustowości charakteryzująca się wyjątkowo precyzyjną lokalizacją przy zachowaniu możliwie największego bezpieczeństwa. Precyzja UWB uniemożliwia również ataki przekaźnikowe, które blokują lub przechwytują sygnał radiowy. Apple i BMW ściśle współpracowały z Car Connectivity Consortium (CCC) w celu uzgodnienia specyfikacji kluczyka cyfrowego 3.0 w technologii UWB będącej światowym standardem dla przemysłu motoryzacyjnego.